Sprzedaż mieszkania to jedna z najbardziej wymagających transakcji, których dokonujemy w życiu. Warto poświęcić odpowiednią ilość czasu na to, aby transakcja ta przebiegła pomyślnie bez niepotrzebnych, a często także bardzo uciążliwych komplikacji. W tym artykule przekażemy kilka istotnych wskazówek na temat tworzenia ogłoszenia o sprzedaży mieszkania i podpowiemy, na co zwracać uwagę przy redagowaniu, tak aby jak najsprawniej doprowadzić do sprzedaży nieruchomości.
Zredagowanie dobrego ogłoszenia o sprzedaży mieszkania jest kluczowym elementem, od którego rozpoczyna się transakcję pomiędzy sprzedającym a kupującym. To właśnie ogłoszenie stanowi sygnał dla kupującego, że mamy do zaoferowania nieruchomość, której być może właśnie poszukuje. Chociaż utworzenie samego ogłoszenia wydaje się być dosyć banalną i oczywistą kwestią, temat jest znacznie bardziej złożony, niż można początkowo zakładać. W sieci znajdują się ogromne ilości różnego rodzaju ogłoszeń związanych ze sprzedażą nieruchomości, stąd istnieje niebezpieczeństwo, że nasze ogłoszenie może zaginąć w gąszczu innych anonsów.
Podstawową rzeczą, o której należy pamiętać przy przygotowywaniu ogłoszenia o sprzedaży mieszkania, jest fakt, iż to na jego podstawie kupujący podejmie pierwszą wstępną decyzję, czy jest zainteresowany lokalem, który jest przedmiotem transakcji. Jeśli ogłoszenie będzie źle zredagowane, nasze szanse na sprzedaż nieruchomości znacznie spadną. Z tego właśnie powodu, należy starannie przygotować ogłoszenie i zadbać o to, aby spełniło swoją funkcję i przyciągało, a nie odpychało przyszłych nabywców. Ogłoszenie w żadnym wypadku nie powinno być tworzone w pośpiechu, w przerwie, która akurat pojawiła się między naszymi codziennymi obowiązkami. Warto poświęcić dostateczną ilość czasu i dokładnie przemyśleć schemat ogłoszenia, aby było ono jak najbardziej efektywnym narzędziem, które przyczyni się do szybkiej sprzedaży mieszkania.
Ogłoszenie o sprzedaży mieszkania możemy traktować jak swego rodzaju wizytówkę, nie tylko samego lokalu, ale także sprzedającego. Przed dodaniem ogłoszenia na portal aukcyjny należy zwrócić uwagę na kilka aspektów, które wywołają pozytywny odbiór u kupujących. Absolutnie kluczowe, jest wzbudzenie zainteresowania potencjalnych nabywców. Rozwój internetu i wirtualnego życia sprawił, że jesteśmy przyzwyczajeni do zakupów online, gdzie decyzje zakupowe podejmowane są na podstawie tego, co widzimy na zdjęciu. Podobnie jest także w przypadku nieruchomości, gdzie zdjęcia stanowią najistotniejszy element ogłoszenia.
Nawet jeżeli opis w ogłoszeniu zostanie perfekcyjnie zredagowany, kupujący może nie być w stanie wyobrazić sobie rzeczywistego rozkładu i aranżacji mieszkania, lub jego wyobrażenia mogą znacznie odbiegać od stanu faktycznego. Ogłoszenie bez zdjęć budzi znacznie mniejsze zainteresowanie niż to, w którym zdjęcia zostały zamieszczone, a tym samym obniża to naszą szansę na szybką sprzedaż mieszkania. Poza tym odpowiednio przygotowane zdjęcia — dobre kadry wraz z odpowiednim oświetleniem, mogą zwiększyć atrakcyjność sprzedawanej nieruchomości. Poświęćmy zatem chwilę na to, aby wykonane zdjęcia były dobrej jakości i jak najbardziej oddawały stan lokalu. Jeśli nie mamy odpowiedniego sprzętu, lub nie czujemy się na siłach, aby wykonać atrakcyjne zdjęcia, możemy nawiązać współpracę z osobą, która profesjonalnie zajmuje się fotografowaniem wnętrz i za niewielką opłatą wykona sesję specjalnie przygotowaną pod sprzedaż. Przed dodaniem ogłoszenia warto też wstępnie zredagować jego treść, aby mieć pewność, że ostateczna wersja będzie pozbawiona chaosu, przemyślana, a przede wszystkim dostarczy kupującemu niezbędnych informacji.
Czytaj także: Co sprawdzić przed zakupem mieszkania?
Kupujący zwykle, zanim nawiąże kontakt ze sprzedającym, stara się jak najwięcej informacji pozyskać samodzielnie, właśnie z treści ogłoszenia. Informacje w niej zawarte pozwolą także na wstępną weryfikację, czy przedmiot sprzedaży zgodny jest z oczekiwaniami nabywcy. Absolutną koniecznością w ogłoszeniach o sprzedaży mieszkań są takie elementy jak:
W ogłoszeniu warto zamieścić także dodatkowe informacje, które mogą sprawić, że oferta stanie się atrakcyjniejsza dla nowego właściciela:
Jak wspomnieliśmy wcześniej to na podstawie ogłoszenia, klient podejmuje decyzję czy jest zainteresowany zakupem naszego mieszkania. Tworząc ogłoszenie, warto zwrócić uwagę na pozytywne cechy sprzedawanego lokalu, które sprawią, że klient zacznie dostrzegać korzyści dla siebie płynące z zakupu. Używanie języka korzyści jest jak najbardziej wskazane, jednak pamiętajmy o tym, aby nasze ogłoszenie było konkretne i w 100% czytelne dla potencjalnego nabywcy. Zadbajmy także o to, aby ogłoszenie było napisane poprawnie i nie zawierało żadnych błędów ortograficznych ani stylistycznych. Zwróćmy uwagę również na to, aby wszystkie wskazane przez nas informacje były prawdziwe i zgodne ze stanem faktycznym, co pozwoli uniknąć późniejszego rozczarowania u obu ze stron, już na etapie oglądania lokalu.
Jeżeli chcesz poznać więcej tajników dobrych ogłoszeń o sprzedaży mieszkania, a także dowiedzieć się wszystkiego, co potrzebne do skutecznego inwestowania w nieruchomości, skorzystaj z naszych szkoleń stacjonarnych.
Obejrzyj poniższe wideo i dowiedz się więcej!
Sprawdź 3 strategie inwestowania, których nauczysz się na naszych szkoleniach:
Zobacz, jak wygląda proces inwestycyjny w praktyce:
JESTEM ZAINTERESOWANY