Flipowanie mieszkaniami wymaga dużej wiedzy, znajomości rynku oraz prawa. Chcesz zająć się handlem nieruchomościami na rynku pierwotnym, lecz nie wiesz od czego zacząć? Jeśli chcesz dowiadywać się o najlepszych okazjach inwestycyjnych, budować swoją wiedzę i dostawać porady od bardziej doświadczonych przedsiębiorców warto, abyś zainwestował czas w budowanie relacji z innymi inwestorami oraz osobami z branży nieruchomości. Dowiedz się jak to zrobić i sprawić, by żadna okazja inwestycyjna nie umknęła Twojej uwadze.
Dlaczego warto budować relację z innymi podczas flipowania nieruchomości?
Każdy biznes wymaga zaangażowania, wiedzy oraz umiejętności tworzenia relacji z ludźmi. To właśnie dzięki innym inwestorom oraz osobom znającym rynek nieruchomości zdobędziesz wiedzę w zdecydowanie krótszym czasie niż osoba, która postanowiła, że zrobi wszystko samodzielnie. Jeśli chcesz na poważnie zająć się flipowaniem nieruchomości powinieneś zainteresować się spotkaniami branżowymi i przygotować się do nich tak, aby wyciągnąć z każdego jak najwięcej wiedzy.
Jak zacząć budować relacje z innymi inwestorami oraz osobami z branży nieruchomości?
Jeśli chcesz budować relacje z osobami, które działają już w branży nieruchomości oraz sami zajmują się flipowaniem mieszkań warto, abyś przed udaniem się na pierwsze spotkanie branżowe zastosował się do poniższych rad:
- stwórz własną wizytówkę,
- przygotuj “elevator pitch”
- bądź punktualny, a nawet zjawiaj się przed czasem,
- na każdym spotkaniu postaraj się poznać co najmniej 3 osoby,
- po udanej rozmowie poproś o e-mail lub telefon.
Stwórz wizytówkę, która działa.
Wiele osób w obecnych czasach nie docenia siły jaką mogą zdziałać odpowiednio przygotowane wizytówki. Pamiętaj, że to jak wygląda Twoja wizytówka potrafi sporo o Tobie powiedzieć innej osobie. Mogą być to zarówno pozytywne odczucia, jak i negatywne. Co zrobić, żebyś dobrze kojarzył się osobie, z którą wymieniłeś się wizytówkami? Zadbaj o dobry design i czytelność wizytówki - tworząc ją zwróć uwagę na:
- czcionkę - powinna być czytelna i wystarczająco duża,
- nie przesadzaj z kolorami - czasami mogą utrudniać odczytanie informacji,
- pamiętaj o umieszczeniu kluczowych informacji (nazwa Twojego biznesu, e-mail, strona internetowa, telefon),
- W przypadku, gdy jakakolwiek z kluczowych informacji ulegnie zmianie zamów nowe wizytówki - nie poprawiaj ich ręcznie żeby nie wyjść na amatora i sknerę,
- wybierz standardowy prostokątny kształt i format - inne kształty mogą sugerować, że to ulotka i zostaną wyrzucone przez obdarowaną osobę,
- wybierz dobry materiał - nie zamawiaj wizytówek na najcieńszym możliwym kartonie, gdyż im bardziej wytrzymała wizytówka tym lepiej.
Jak wygląda Twój “elevator pitch”?
W momencie, gdy spotykasz osoby z branży nieruchomości powinieneś potrafić się przedstawić krótko i zwięźle w taki sposób, aby zaciekawić rozmówcę i zostać przez niego zapamiętanym. Dobrym sposobem jest wcześniejsze przygotowanie krótkiej - 30-to sekundowej “przemowy”, którą w języku angielskim nazywa się “elevator pitch”, czyli dosłownie tłumacząc “przemowa w windzie”. Ta krótka forma powinna być zwięzła, konkretna i przekonująca na tyle, aby Twój rozmówca chciał dowiedzieć się więcej o Tobie i Twoim biznesie.
Pamiętaj, że sposób w jaki prezentujesz samego siebie jest równie ważny jak słowa, które wypowiadasz! Jeśli nie jesteś podekscytowany tym, co robisz i prezentujesz Twoi rozmówcy też nie będą i w konsekwencji mogą szybko zapomnieć, że w ogóle z Tobą rozmawiali.
Na spotkaniach bądź wcześniej niż inni.
Staraj się przybyć wcześnie na każde spotkanie. Lepiej jest pojawić się przed innymi i mieć możliwość porozmawiania z wieloma członkami spotkania jeszcze zanim zaczną tworzyć się małe grupy dyskusyjne, do których ciężko dołączyć w trakcie bez przerywania rozmówcom konwersacji. Zjaw się wcześnie i postaraj się przywitać osoby dołączające do spotkania po Tobie tak, żeby rozpoczęcie z nimi rozmowy było czymś naturalnym. Dzięki temu zyskasz pewność, że nie stracisz świetnych okazji do inwestycji i żaden flip mieszkania Ci nie umknie.
Oczywiste jest także, że spóźnienie się na spotkanie może oznaczać utratę cennych informacji, które są zazwyczaj prezentowane na jego początku przez organizatorów.
Nie ograniczaj się do jednego rozmówcy.
Spotkania biznesowe lub branżowe dotyczące flipowania mieszkaniami są okazją do poznania wielu osób posiadających ogromną wiedzę i doświadczenie. Postaraj się poznać co najmniej trzy osoby na każdym spotkaniu. To wcale nie jest takie łatwe jak się wydaje. Czasami, zdarzy Ci się sytuacja, w której rozmowa przebiega tak dobrze, że ciężko jest Ci ją przerwać. Jak z klasą przejść do kolejnego rozmówcy i postarać się zdobyć jeszcze więcej wiedzy dotyczącej flipów mieszkań i nie wypaść na niegrzecznego? Jeśli czujesz, że rozmowa trwa dłuższą chwilę i możesz nie zdążyć porozmawiać z kolejnymi osobami warto wysłuchać, co ma do powiedzenia Twój rozmówca i wymienić się wizytówkami i dodać, że musisz jeszcze przywitać się i porozmawiać z innymi członkami spotkania.
Pamiętaj też, że jakość jest ważniejsza niż ilość dlatego nie warto chodzić po całej sali i prosić każdego o wizytówkę bez odbycia rozmowy - to bezcelowe, gdyż w późniejszym etapie, niezręcznie będzie Ci się kontaktować z tymi wszystkimi osobami, z którymi nie zamieniłeś nawet słowa.
Pytanie o telefon lub e-mail - prosty test, który dużo ułatwia.
Po udanej konwersacji podczas spotkania biznesowego warto zakończyć je prosząc o telefon lub wiadomość mailową, dzięki której będziesz mógł kontynuować zarówno znajomość, jak i rozpoczęty temat inwestycji w nieruchomości. Jest to bardzo wartościowy zabieg, który równocześnie jest pewnego rodzaju testem psychologicznym. Test ten polega na zbadaniu na ile Twój rozmówca był zaangażowany w konwersację i czy chce kontynuować znajomość lub konkretny temat.
Obserwacja odpowiedzi i reakcji na Twoje pytanie powinna pozwolić Ci w bardzo prosty sposób odczytać motywację rozmówcy. Szybka i pewna odpowiedź twierdząca w większości przypadków sugeruje, że rozmówca rzeczywiście jest zainteresowany dalszą współpracą. Ociąganie się z odpowiedzią może sugerować, że Twój rozmówca rozmawiał z Tobą tylko z uprzejmości i w takim przypadku wymiana kontaktów również będzie tylko miłym gestem z jego strony.
Po wymianie telefonów lub adresów e-mail warto krótko zanotować jaka była reakcja Twojego rozmówcy, dzięki czemu w późniejszym czasie łatwiej będzie Ci się zorientować na ile chętna do współpracy była konkretna osoba.
Obejrzyj poniższe wideo i dowiedz się więcej!
Sprawdź 3 strategie inwestowania, których nauczysz się na naszych szkoleniach:
Zobacz, jak wygląda proces inwestycyjny w praktyce: